Néhány blogon és médiainterjún is felröppent a hír, hogy Christopher Nolannak annyira bejött az IMAX forgatás, hogy szívesen csinálna egy egész estés mozit is az új technikával. Persze ez egy olyan dolog, hogy bárki szívesen csinálni ilyet, nyilván, lévén az egyik legfejlettebb mozis technikáról van szó perpillanat, viszont neki a Dark Knight sikere után meg is van rá a potenciálja, hogy összekapálja hozzá a tőkét. Az ilyen forgatáshoz jóval drágább a felszerelés, egyszerre csak három percet lehet felvenni, és annyira zajos a berendezés, hogy csak utószinkronnal lehet rögzíteni a hangot. Avagy megvannak a maga körülményességei, így első körben olyanban gondolkodnak, hogy a dialógusokat “sima” nagy felbontású kamerával rögzítik, a többit pedig IMAX-szel.
A sztorit én a firstshowing.net-en olvastam, ahol elég jól körüljárták a témát, és ami nekem újdonság és meglepő volt, hogy a Dark Knight IMAX verziójára mennyire rákattantak az emberek (ez a cikkből és az alatta szereplő kommentekből is kiolvasható). Állítólag az élmény abszolút megéri a drágább mozijegy árát, mert a nagy volumenű jelenetek ilyen felbontásban olyan hatást érnek el, mintha az ember a város felett repülne, az akció pedig lejön a vászonról.
A summárum egyébként a legtöbb részről az, hogy a jövő nem is az IMAX 3D-ben van, vagy egyáltalán a 3D moziban, hanem a hihetetlen felbontásban (mármint nem a méretben, hanem a képpontsűrűségben), amikor az ember arról feledkezik el, hogy valójában egy vászont néz.