Valamikor egy évvel ezelőtt kaptam fel először a fejem az akkor még Cirque du Freak néven előkerült Darren Shan adaptációra. A mostani mainstream mozis, könyves és tévés aktualitásokat nézve sóhajthatunk úgy fel, hogy a True Blood és a Twilight után még egy újabb vámpírkönyvet próbálnak berántani a marketingesek a fősodor sötét bugyraiba, de ez a film már tavaly is egy nagy kérdőjel volt, és azóta is az maradt. Azóta egyébként aktuális hír, hogy a projekt új nevet kapott, és várhatóan The Vampire’s Assistant címen találkozunk majd vele a mozikban ez év októberében.
A sztori szerint egy fiú egy furcsa freakeket utaztató cirkuszban ismerkedik meg egy vámpírral, majd ő maga is a vándorvurstlival tart, hogy vámpírrá váljon. (Aki olvasta a könyvet, nyugodtan pontosíthat, én maradtam az IMDb plotnál.) Amitől az egész érdekessé válhat, az egyrészt a film állítólagos meseszerű, elvarázsolt (vagy legalábbis ilyennek tervezett) hangulata, amitől talán inkább illeszkedik a kicsit művészi jellegű, elszabadult fantáziájú darabok sorába, mint a hollywoodi sorozatgyártás polcára. Másik jó pont, hogy egy-két ügyeletes, noname szépfiút leszámítva a főbb szerepekben ott van például Willem Dafoe, John C. Reilly, és a latinos szépségét itt szakállnövesztő csodabogárra (wtf) cseréllő Salma Hayek.
Külön érdekesség, hogy a film zenéjét az a Stephen Trask jegyzi, aki például a Hedwig és a mérges csonk (Hedwig and the Angry Inch) dalaiért is felelt. Akinek pedig ez nem mond semmit, az valószínűleg nem olvasta még a Kultblogon a 10+1 kedvenc filmzeném – #1 című cikket.
Alább az eddig elérhető egyetlen képkocka a filmből, lehet belőle levonni messzemenő következtetéseket.