— Zene

— 2010. May 9. 09:52

— Írta: Kollár Dániel

A tízemeletesből a Beatport Top100-ba: az Incident

Van ez a rohanó világ, mint nagyon sokat foglalkoztatott közhely körülöttünk. Ebben a rohanó világban, a közbeszéd szerint, farkastörvények uralkodnak: az ember odaszületik valahova, aztán onnét legfeljebb le út lehet, föl út sosem. Az amerikai álom maradjon a mozivásznon, ott a helye, a székek között hasson csak a káeurópai mutyi. A legjobbkor azért mindig bejelentkezik egy kivétel, hogy erősítse a szabályt. Ezúttal az Incident nevű győri drum and bass duó a soros. Riport és exkluzív track a tovább után!

Fegz és Steps a kifejezés legjobb értelmében vett hétköznapi srácok. Ugyanúgy rúgták a focilabdát a betondzsungel közepi játszótéren kiskorukban, mint bármelyikünk, majd ugyanúgy ragadta magával őket a bugyornacis hiphop láz kicsit nagyobb korukban. Labdarúgó karrierje persze egyikünknek sem lett, és a Def Jam lemezszerződések is váratnak magukra. Van azonban valami, ami a legtöbbünket megkülönbözteti ettől a két, húszas évei közepén járó sráctól. Bennünk nem volt meg az a fajta zenekészítés iránti eltökéltség és kitartás, ami őket aprólékos munkával, sok-sok év alatt kedvenc stílusukban a szélesebb közönség számára is látható magasságba repítette.

A zene iránt táplált szenvedély hamar a zajkeltő eszközök környékére terelte őket, hogy maguk is előállítóvá váljanak. Később, 2005-ös egyesüléstől kezdve mintha egy jól meghatározott tervet követtek volna: jó tanonc módjára olyan, a magyar szcénában jól ismert producerek szárnyai alá szegődtek, mint Chris.su, Jade vagy Matt-U, és a mentoroktól kapott tanácsok mentén éjt nappallá téve mixeltek és írtak, tökéletesítve a technikájukat és hangzásukat. Mikor aztán mesterek és tanítványaik egyaránt elérkezettnek érezték az időt a zenék kiadására, az Incident srácok immáron önerőből kezdtek bemászni a nyugat-európai kiadók kéményein. A végeláthatatlan e-mail küldés és próbálkozás meg is hozta gyümölcsét: mára kifejezetten erős megjelenéslistával büszkélkedhetnek. Jött már ki zenéjük a Subculture-ön, a Basswerken vagy legfrissebbként éppen egy vinylnyomás a Lucky Devilen. Az is megesett már, hogy egyszerre három trackjük dekkolt a Beatport Top100-as eladási listáján, zenéiket pedig olyan nevek pörgetik a mixeikben, mint a State of Mind, Cern vagy Paul SG. A minap épp egy Fokuz Records-os remixversenyt nyertek meg.

Hallgasd meg legújabb, Arms of Sorrow című számukat elsőként nálunk, a Kultblogon!

Letöltés

A MySpace-es zenéiket hallgatva az jön le, hogy a hangsúly náluk a muzikális, lélekteli dallamok és a morcos technoid foszlányok egyedi metszetén van. Számaik ugyanúgy felébreszthetik a merengő szerelmest az emberben (Loneliness, Difficult Dreams), mint a frusztrált, katarzist kutató osztályharcost (Vertigo, Fire Ants), miközben nem torkollanak sem nyálba, sem ostoba zúzásba. Az egész hangzásukban van valami távoli misztikum, ami szexivé és otthoni hallgatásra is alkalmassá teszi azt. Kerüljünk egy gigantikus IT bűnügy célkeresztjébe (Lost Frequency), a vihar előtti csendbe (Autumn Drops) vagy a Száll a kakukk-féle neurózis szélére (The Room), az Incident egy hangulathoz passzoló utazásra hív. Szüntelenül motoszkál azonban a fejünkben az a bizonyos belső hang, hogy ennek az utazásnak kiszámítható és szép vége nem lehet. Viszont épp, hogy emiatt megyünk bele.