Az új részben egyértelműen Albert van Abbe (képünkön) bakelitje a kedvencünk, mellette azonban nem elhanyagolhatóak a többiek sem. Van új zenéje Oscar Mulerónak, Obtane és Bandshell hibátlan, plusz további jó pár hallgatnivaló kapott még helyet számos más szerzőtől is.
A holland Albert van Abbe az elmúlt két évben masszív reputációt szerzett magának: saját, No Comment nevű sorozatával izgalmas tudományos technókat írt, ráadásul minden egyes epizódon valami ismertebb művész remixe is szerepelt (pl. Heinrich Mueller, Sleeparchive, Conforce stb.), most pedig elérte azt, hogy valaki más is kiadja a zenéit. A Curle-ön érkező Sugar Lobby Series című ep-jén három új felvétel van plusz egy átirat Kangding Raytől, akinek a jelenléte egyre megszokottabb ezeken a techno bakeliteken. Sötét, de nem befogadhatatlan, kalandos zenék ezek – újabb magaslati pont a diszkográfiában.
Obtane (aka Francesco Baudazzi) meglepően csendes és megjelenésekben nem túl gazdag 2012-t hagyott maga mögött, ezért mindenképp öröm látni, hogy idén máris egy új négyszámos gyűjteménnyel jelentkezik (The Hypnotic Garden), ráadásul a címek igencsak beszédesek rajta: Sonic Entomology, Mescaline Garden Hose, Opium Vision, Inner Absorption. A szerzőre eddig is jellemző minőségi munkák hallhatóak, talán több ambientes körítéssel mint általában, de ez kifejezetten előnyére válik a kiadványnak. Komoly gyűjtemény szűk félórában!
Peverelist és Kowton közös, Raw Code című felvételéről már írtam Ben UFO Fabriclive 67-mixe kapcsán, most azonban végre a bakelit, és teljes hosszában hallgathatóvá vált a zene. Így sem okoz csalódást, mondhatni az év elejének egyik kiemelkedő momentuma. Nem rossz a b-oldal sem, ami egy lassabb, kísérletibb darab, hasonlóságot mutatva a Hessle Audio őszi, Pearson Soundos lemezén hallottakkal.
A brit Bandshell az eddigi egyetlen ep-jét szintén a Hessle Audión jelentette meg tavaly nyáron, a mostani új, Caustic View című összeállítása viszont már a Mute Liberation Technologies sublabelén jött ki. Progresszív grime-ritmusok, kemény gépies hangzás és egy kevés melódia fért a majdnem húszperces anyagba, melyek közt sok jó zene található (a Perc például az előbbi említett Fabriclive 67 egyik csúcspontja volt). Így szól a Landfill:
Az argentín Flug jegyzi a Sleaze kiadó hetvenhetedik bakelitjét (szép szám), amin Mental Disorder elnevezéssel két új felvételt mutat be. Ezek erős sodrású, határozott darabok, kemény basszusokkal és folyamatosan ismétlődő, már-már hipnotikusan a fejünkbe mászó hangokkal. Remixfronton Jonas Kopp és Truncate igyekszik árnyalni a zenéket: mindketten a darálást választották – bölcsen -, noha az utóbbi “jackelős” munkája ütősebb lett.
A Spherical Coordinates-projekt Oscar Mulerót és Christian Wünsch-t takarja, akiknek a Polar Angle EP az első közös kiadványuk, és remélhetőleg nem az utolsó. Mind a négy zene igazi szállós techno sugárhajtással, helyenként tisztelettudóan biccentve a nagy úttörők előtt. Vannak számok, amik inkább textúrafelhők miatt érdekesebbek, míg másokat a ritmus tesz azzá, vagy a szintik. Azt hiszem nekem az első felvonás marad a kedvencem, érdemes mindazonáltal a többin is végigmenni:
A spanyol Mario Campos aka Kwartz szállítja a Sonntag Morgen kiadó új ep-jét, amin két heves darálást hallhatunk kiegészítve Tracy & MTD közös remixével. A Circular Motion olyan, mint egy baljós visszaszámlálás, ráadásul miután az első percet követően lecsapódnak a basszusok, tényleg nincs megállás. A Collapse Process egy fokkal meggondoltabb téma, nehéz azonban elvonatkoztatni a címétől. Újabb remek kiadvány a kiadótól.