A dubstep mellett különféle bass-alapú zenék irányába kalandozunk a tizedik Beatfeedben. Sötét hangulatú ütemek és egzotikus felütések egyaránt találhatóak a továbbiakban, zömmel bemutatkozó szerzők jóvoltából.
Bass Clef – Rollercoasters Of The Heart / So Cruel (Punch Drunk)
Idei jó szokásához hűen ismét új szerzőt mutat be a Punch Drunk. Ralph Cumbers, avagy Bass Clef bakelitjének a két száma közti utat valóban hullámvasút köti össze. A Rollercoasters Of The Heartban kiszámítható négynegyedeken játszadozik feldarabolt vokálokkal a szerző. A szám hullámzó sodrású; a billentyűk és a hangrétegek együttese sűrű végeredményt alkot. A So Cruel pedig a másik véglet; fülledt, kapkodós tánczene r&b elemekkel. Az olykor beakadó “move to the music” felszólítás és a delíriumos szintitéma parancsoló ereje meghatározóan, agresszíven és kegyetlenül flörtöl a basszussal.
Darling Farah – Exxy (Civil Music)
A Detroitot Abu Dhabiért elhagyó Darling Farah még mindig csak tizenkilenc éves, de olyan összetett ritmusszerkezetekkel dolgozik, mintha már legalább egy évtizede tanulmányozná az elektronikus zene virtuális mátrixát. Az Exxy című négyszámos ep-jén szülővárosa technóját és a szintén honi future house-t bírja szimbiózisra, mindezt ráadásul a brit bass zene trendjeinek megfelelő dimenziókban. Sűrű, sötét környezetben ismétlődnek hipnotikusan a női vokálok, melyek közül a Younger kimagaslóan jó. Darling Farah helytáll a hagyományosabb és absztrakt ötletek kidolgozásában is, az Exxy mindkettőt több példával is illusztrálja.
Presk – And Cut / Mold (Fourth Wave)
Martyn és 2562 nyomdokaiba kíván lépni a szintén holland Presk, és bár nyilvánvaló, hogy egy bakelit után még hosszú utat kell bejárnia, mindazonáltal érdemes olykor figyelemmel kísérni a művész előrehaladását. A kétszámos kiadvány dinamikusan keveri a dubstepet különféle elemekkel, így például az And Cutban a UK funkyra jellemző dobprogramozásnak, a Moldban pedig a techno monoton kiegyensúlyozottságának lehetünk fültanúi (az utóbbiban ráadásul egy rövidke Daft Punk vokálrészlet főszerepbe kerül).
Sonarpilot – Flotsam / Namibia Nightflight (Sonarpilot Audio)
Egzotikus és igencsak aktuális hangzású chillouttal indul Sonarpilot legújabb bakelitjének az a-oldala, ráadásul a Planet Mu-s Oriol úgy ülteti át ezt modern ritmusképletre, hogy közben nem veszi el a felvétel karakterét. A Namibia Nightflight a kiadvány igazi gyöngyszeme: igazi nyári chill-house gyönyörű hangokkal és gyönyörködtető vezetéssel. A japán Kay Suzuki szállítja ehhez az átiratot, és őt már nem érdekli a különleges jelleg – darálós, analóg szintikkel kiegészülő funkhouse a munka vége, ami tökéletesre kiegyensúlyozza ezt a nem hétköznapi bakelitet.