— Zene

— 2011. July 7. 10:12

— Írta: Kollár Dániel

Brookes Brothers – Brookes Brothers

Anglia legvidámabb drum and bass producer duója, a Brookes Brothers kiadta debütáló albumát a nyár első napjaiban, amit jobb híján saját magáról nevezett el. Kritika.

A Brookes Brothers hamisítatlan egyslágeres formációként kezdte pályáját. A 2008-as Tear You Downt minden olyan dzsungelfej a dobhártyaszakadás széléig hallgatta, aki a stílus nem-mészáros oldalára is fogékony; ezt a dalt tényleg nem lehetett nem szeretni. Olyannyira nagyot dobbantott, hogy még az brit dance listát is két hétig vezette, a tesók pedig ügyesen meg is lovagolták a sikerét, járták vele széltébe-hosszába a kontinenst, valamint további klónokkal, akarom mondani hasonló hangzású trackekkel és remixekkel töltötték meg az étert. Befoglaltak maguknak egy kényelmes pontot a térképen: sem keménynek, sem nyálasnak nem nevezhető, visszafogottan csilingelő és korlátlanul rádióbarát zenék lettek a védjegyeik, amelyek valahogy a dnb-sek nagy részénél vagy abszolút szerethetőek, vagy legalább beleférnek, ráadásul új rajongók behúzására is alkalmasak.

Ebben az egypatronos bugyinedvesítő sorozatgyártásban telt el a Brookes Brothers elmúlt három éve. Az óra viszont ketyegett, és egyre inkább új dobbantásért kiáltott. Itt jön a képbe a saját névvel címkézett debütáló album, ami az egyébként keményebb vizeken evező Breakbeat Kaos kiadónál jelent meg. Abból a szempontból abszolút jó az időzítés, hogy noha a Nagy Zene még elevenen él az emlékezetünkben, nincsenek már miatta reflexből egekbe szökő elvárásaink, ugyanakkor érdeklődéssel fordulunk egy Brookes album felé – főleg ha azzal új oldalakról is megismerjük a duót.

Brookes Brothers

A srácok igyekeztek, szó se róla, és első hallásra mértéktartóan is váltják egymást a különböző, mégis védjegyes zenék: a 14 számos lemez első fele inkább tánctérre íródott boldogságos szeleteléseket tartogat, míg a második felében lassabb, klasszikus dnb rollerektől eltérő trackek csendülnek fel. A Tear You Down mellett egy másik régi sikerzenét, a Last Nightot találjuk a korongon, mindkettőt egy kicsit kétezertizenegyesítve. Némileg érthetetlen ez így, mivel egy komolyabb remix új teret nyitott volna meg előttük, így azonban csupán annyi történt, hogy sterilebben szólnak. A lemez zászlóshajója mellettük egyértelműen a rögtön az első sorba pakolt Beautiful, amin a manapság nagyon felkapott Robert Owens énekel. Magával ragadó nyárias cucc, sokat fogjuk még hallani. Mellette azonban sok igazi “ez az!” élményt nem ad az első fél, a napkeltét idéző Souvenir jungle-jén kívül minden elég copypaste-szerű. A korong második fele már sokszínűbb, különböző, marconább stílusokkal próbálják meg vegyíteni a tagok a hangzásukat, mely próbálkozásokból főképp az In Your Eyes film noiros elemekkel tarkított reggae-dubstep hybridje az említésre méltó, a többiek inkább csak trendekhez zárkóznak fel.

A Brookes Brothers erénye és gyengéje is ugyanaz. Semmi markáns gondolat vagy újítás nincsen benne, konzervadagokban borulnak ránk a happy tune-ok, majd egyszer csak jön a meghitt outro, oszt’ jónapot. A zenék egy plasztikus, negédes világot vetítenek elénk, ahol mintha minden szál egy pontba vezetne, mégpedig abba, hogy újra és újra átéljük az album borítójának cyber-romantikáját, annak törékeny gondtalanságával. Kell ilyen is, egynek jó.


Brookes Brothers – In Your Eyes ft. Johnny Osbourne

Tracklist:

  1. Beautiful (feat Robert Owens)
  2. Paperchase (feat Danny Byrd)
  3. Tear You Down
  4. Souvenir
  5. Good Burger
  6. Last Night
  7. Not Just Yet
  8. In Your Eyes (feat Johnny Osbourne)
  9. Warcry
  10. Corpse Bride
  11. Snowman
  12. The Big Blue
  13. Daybreak (feat Tasha Baxter)
  14. Outro

Borító: