— Zene

— 2012. July 13. 09:55

— Írta: Velkei Zoltán

Idealizált eufória – az új Ikonikáról

I Make Lists címmel egy hatszámos ep-vel tér vissza Ikonika több mint két évnyi hallgatás után a színtérre. A korábbi dolgaiért bolondultunk, ezért nagyon akartuk szeretni ezt az új anyagot is – szerencsére különösebben nem kellett megerőltetnünk magunkat.

Ikonikába rendesen belebolondultam, amikor 2010-ben megírta a Contact, Love, Want, Have-et: kedvenc dubstep és tört ritmusaimat hallottam a zenéiben a kilencvenes évek legjobb videójátékaira komponálva, gyönyörű epikus szintikkel, akciódús dinamikával és szuper narrációval. Több mint két évvel e feledhetetlen élmények után jelentkezik új felvételekkel a művésznő (akinek polgári neve egyébként Sara Abdel-Hamid), ráadásul egy igen monstre kiadványon: az I Make Lists hat tételt tartalmaz két bakeliten, fél óránál valamivel hosszabb időintervallumban.

A szerző hangzása szépen fejlődött a kiadvány alapján. Ezúttal milleniumhoz közeli hangok és megoldások dominálnak, mind a hat zenének a szintimelódiái annyira közel húznak a trance-hez, amennyire ez lehetséges manapság a UK bass-ben, a ritmusszerkezetek pedig zömmel nélkülözik a modern komplexitást, és előszeretettel kanyarodnak vissza a breakbeat és a progresszív trance felé, noha azért háttérben megmarad egy-két, jellegzetesen mai gyártású csavarhoz illesztett basszus.

S ebből kifolyólag tulajdonképpen mind a hat szám jó: a Take Pictures egyenesből törtbe és vissza ugráló ritmikája elképesztően laza, a Catch Vibes pedig kiválóan kapja el azt a kortalan hangulatot, amivel az utóbbi időkben Scuba és FaltyDL is kísérletezik. Igazi klasszikus partyérzés őrült dobokkal, eufórikus hangulatban. A biztos elszállást pedig a záró PR812 garantálja: ennél jobb konklúziót rég hallottam utoljára. (Négyötöd.)