Nyilván nem a legelső, de minden bizonnyal az egyik legsikeresebb indie zenekar volt a Bloc Party a Cure nyomán haladók közül, amely elsősorban Kele Okereke énekes egyedi orgánumának (és persze a kiválóan sikerült Silent Alarm debütnek) köszönheti ezt a párhuzamot. Jelenleg azonban pihen az együttes, így Kele szólókarrierjének alapjait fekteti le The Boxer című albumával.
Emlékszem, volt még egy olyan gondolatom szinte pontosan egy évvel ezelőtt, hogy kéne írni egy klassz Top Storyt azokról a nagymenő indie producerekről, akik jelentősen hozzájárultak a múlt évtized második felének indie soundjának kialakulásához. Sajnos ez a projekt időhiány miatt elhasalt, de a tény attól még tény: a dolog akkor vetődött fel bennem, amikor belehallgattam a Bloc Party Intimacy című legutóbbi (és talán utolsó) nagylemezébe. A produceri székben Paul Epworth és Jackknife Lee ültek: mindkettejük esetében vagy kéttucat olyan producerelt lemezt tudnék összeszedni, melyek vagy kifejezetten zseniálisak vagy legalábbis említésre méltóak. Mégis rajtuk múlott, hogy az Intimacy egy év távlatából nem tűnik emlékezetes albumnak: egész egyszerűen zsong tőlük a lemezt, és magát a Bloc Partyt alig hallani rajta.
Azt a Bloc Partyt, mely anno a Silent Alarm című lemezzel már beírta magát a halhatatlanok közé: érzékeny külvárosi tinédzserek zenéjét írta meg, kábé abban a modorban, amit Burial sikeresen fordított át a sötét oldalra, és vitt le a teljes sötétségig. Okereke-ék debütálása azonban az éppen nagyot robbanó indie hullám legjobb pillanatában született, és ébresztett rá nagyon sok zenekart, hogy a Cure abszolút lenyúlható és továbbvihető tradíció még úgy is, hogy Robert Smith már inkább hasonlít egy sminkelt löncshúskonzerv maradékaira, mintsem egy izgató gót ikonra.
Visszatérve az Intimacy idejébe, a harmadik nagylemez után elkezdett szétcsúszni a zenekar, és valószínűleg az elég introvertált indulás után a sztárságba beleszokott Kele sem bánt volna már egy szólókarriert. Így érkeztünk el most a jelenbe a Boxerrel, amelyen nem túl meglepő módon az anyazenekar öröksége látszik folytatódni: ezúttal Alex “XXXChange” Epton a jónevű szuperproducer, aki meghatározza a soundot, míg Kele-nek csupán a végeredménnyel kel foglalkoznia. A végeredmény azonban cseppet sem tűnik jobbnak, mint az Intimacy volt: a már korábban twittelt Rise és Walk Tall korrekt számok, melyek azonban nem mutatnak sokkal többet a dance-punk egy évvel ezelőtti állapotánál. A maga teljességében nézve azonban eléggé feltűnő Epton keze nyoma: a Kills Midnight Boomján is dolgozó producer bőkezűen szórja el az album során ötleteit, mégis kicsit műanyag az egész. Leginkább a második On the Lamen mérhető ez le: az ebben szereplő női hang valójában Okereke agyoneffektezett éneke (!), amire felkapja az ember a fejét, de maga a zene valahol Calvin Harris és Armand van Helden gyengébb munkáinak szintjén mozog. Az utána következő Tenderoni pedig szinte egy az egyben azzal a témával dolgozik, mint Wiley Wearing A Rolexe – meg is van a következő plágiumbotrány, jöhet a sztárbox.
Bármennyire is szólóalbum a Boxer, röhejes módon mégis magából Kele Okereke-ből mutat nagyon keveset. A konstrukció rettentően átgondolt, és valószínűleg sikeres is lesz – de nekem hiányoznak a valódi érzelmek. Kétharmad.
Kele – Tenderoni