Rupert Parkes, avagy a drum and bass világ Photekje jegyzi a DJ-Kicks legújabb részét, amin az imént említett stílust leszámítva szinte minden van, ráadásul a végeredmény egy kiegyensúlyozott, jó mix hatását kelti.
Photek a 2010-es évek nagy visszatérője: a drum and bass híres veteránja, az egykori ízlésdiktátor a múlt évtized második felében váratlanul eltűnt a radarról, majd pár év hallgatást követően tavaly egy új fejezetét kezdte el írni az életművének. A saját kiadóján megjelent Avalanche és Aviator című kislemezek nagyjából úgy flörtöltek a modern UK bass hangzással, mint a 2000-es Solaris-album a deep house-szal. Míg azonban az új millenium hajnalán eme útkereséssel emberünk nem érdemelte ki a rajongói elismerését, addig a legutóbbival igen. Boddika és FaltyDL hamar elkezdte támogatni a visszatérő művészt, akinek az újrapozícionálásához valószínűleg a legjobbkor jött a Daft Punk remixeléséért járó Grammy-díj jelölés is.
Úgyhogy most itt vagyunk 2012 tavaszán, Photek pedig DJ-Kickset mixel. Egy olyan sorozat sokadik epizódját, ami bizonyosan látott már szebb napokat is, de az exkluzivitásából és a frissességéből mindmáig nem vesztett semmit. Én személy szerint arra voltam kiváncsi a kiadvány bejelentésekor, hogy Photek tud-e majd profitálni ebből a lehetőségből, a széria pedig felmutat-e végre valami érdemlegeset, hiszen a legutolsó három részét hiába keverték a tizenöt perc hírnevüket mostanság remekül kihasználó előadók, a végtermék egyik esetben sem vált méltóvá a DJ-Kicks nevéhez.
S épp ezért kellemes meglepetés, hogy többszöri hallgatás után erről a mixről el lehet mondani, hogy meglepően jó, és érdemes hallgatni. Az elején a gép és a természet találkozik egymással egy távoli jövőben, e felütést követően pedig hol az egyik, hol a másik dominálja érzelemdússágával a szettet. A tizenkilenc szám közt rengeteg jót lehet találni, ráadásul külön ajánlott Photek saját szerzeményeit leellenőrizni (talán ezek a legjobbak), amik közt még egy régisulis acid house is van Pinch remek közreműködésével. A stílusok gyakran váltakoznak, különböző törtütemekből megy a mix a dubstep és a hagyományos négynegyedek felé, majd vissza, ráadásul a tizedik perc magasságában még egy basszusgitár is felmordul egy diszkósabb kitérő során. Photek így gazdagon illusztrálva mutatja be, hogy mi tetszik neki jelenleg az elektronikus zenében – s minél többször hallgatjuk meg az új zenéit, annál inkább érezni, hogy ez a hangzás lassan már a sajátja is. (Négyes.)
Photek & Kuru – Fountainhead (DJ-Kicks)