2011 George FitzGerald éve: a fiatal brit művész több elképesztően kiváló bakelittel jelezte idén, hogy nem elégszik meg csupán egy félreeső hellyel a posztdubstep színtéren, hanem egyenesen a legnagyobbak közé tart. A szeptemberben megjelenő további két új számával erre egyre nagyobb esélye van.
Jobbára az a papírforma, hogy hall az ember egy kiváló bakelitet egy feltörekvő zenésztől, aztán általában a folytatások már nem szokták hozni ugyanazt a magas színvonalat. Magyarul, el kell telnie egy kis időnek – és rendszerint meg kell jelennie pár gyengébb zenének –, mire az adott művész ismét bejelentkezik valami ígéretessel. George FitzGerald esetében egyelőre erről szó sincs: a londoni szerző eddigi három bakelitje mind kiváló lett, ráadásul az újabbak rendszerint még hozzá is tesznek valamit az elődökhöz. S nincs ez másképp most, a negyedik korongnál sem.
A Fernweh / Hearts című megjelenésnek az a-oldala állítólag már régi darab, évek óta játssza FitzGerald a fellépésein, ezért kissé érthetetlen is, hogy miért kellett a kiadására ennyit várni, ugyanis az eddigi legjobb száma. Szexisen visszhangzó vokálok, lágy garage-os alapok és meleg, barátságos hangok építik fel a zenét, ami az utolsó három percben ér finisbe egy gyönyörű melódiával. A Hearts már egy klubosabb téma, sötétebb is a társánál: FitzGerald a mesteri dobprogramozását fejleszti tökéletesre benne, ahogy tette például júniusban is a Resettel. Okos dubstep így a vége – már csak azt kellene megfejteni, hogy a nemzetközi szaksajtó miért pontozza le a szerzőt állandóan.
George FitzGerald Fernweh / Hearts című ep-je szeptember 5-én jelenik meg a ManMakeMusic-on.